✍ Kirjoituspalvelut

Kirjoitamme kaikkea: sanoituksia, blogeja, kolumneja, tiedotteita, markkinointitekstejä. Kaikkea mihin tarvitaan oivaltavia sanoja.


Kirjoittaja: Samuli Koivulahti
Sakon kirjoittajatiimi elää ja hengittää osuvista sanoista. Vaikka tämä ei olisi työtämme, kirjoittaisimme siitä huolimatta.

Tuntityönä:

Teosto-korvauksilla:



Kirjoitamme sanat puolestasi

SAKON STUDIOLTA syntyy vuosittain iso nippu laulujen sanoituksia, jotka ovat studion omistajan, eli Sakon suuri henkireikä. Lisäksi kirjoitamme paljon yritys- ja artistiasiakkaidemme lukuun tiedotteita, blogipostauksia, tuote- ja palvelukuvauksia, sekä monenlaisia muita tekstejä.

Aina kirjoittajiemme nimeä ei näy lopputuotteessa lainkaan, sillä meillä tehdään myös ghostwritingia.

Kirjoitustyötä tehdään erittäin itsenäisellä otteella. Sakon johdolla kykenemme saamaan jutun juonesta kiinni yleensä varsin hatarienkin suuntaviivojen avulla. Älä siis pelkää lähestyä keskeneräisiltäkin tuntuvien mietteiden kanssa. Pienikin ajatuksen siemen saattaa pian käsittelymme jälkeen kuulostaa kuningasidealta. Varo mitä toivot!

Lähetä viestiä, niin katsotaan mitä voimme tehdä »

Sako kouluttaa, sparraa ja mentoroi kirjoittajia

Osa asiakkaistamme haluavat kehittyä kirjoittajina myös itse. Tällöin tekstiä voidaan työstää täällä studiolla yhdessä. Asiakkaita on klinikoitu myös etänä ja halutessaan meiltä voi tilata teksteistään kirjallisen palautteen korjausehdotuksien kera.

Katso hinta Lue lisää kirjoitusklinikoista »

Teemme strategista sisältösuunnittelua

Sisällöntuotto on huomattavasti helpompaa ja tehokkaampaa kun on selkeät sävelet siitä, mitä kunkin tekstin tulisi edustaa ja mikä on niiden perimmäinen tarkoitus.

Monien pienyritysten (ja useimpien henkilöbrändien) viestinnässä perimmäinen ongelma on, että sisältöstrategia puuttuu. Kun palvelulupaukset ovat määrittelemättä ja hissipuheet kiteyttämättä, on vaikea kiteyttää mitään muutakaan.

Kun strategiset kohderyhmät ovat tiedossa ja palvelulupaus on kristallisoitu, voidaan määritellä myös tone of voice, eli se tapa, jolla sisältöjen on tarkoitus puhutella yleisöä.

Pyydä tarjous strategisesta sisältösuunnittelusta »

Näin säästät loppulaskussa

Sanotaan, että kirjoittajan työstä vain 20% on kirjoittamista. Loput 80% on tiedonhakua ja ajatusten jäsentelyä. Tässä on perää, joskin prosentit vaihtelevat tapauskohtaisesti.

Meillä tehdään hommia tuntilaskutuksella. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakas saa työn sitä halvemmalla, mitä helpommin ja nopeammin se meiltä käy. Kattohinta on joskus sovittu etukäteen.

Hyvä briiffi ja laadukas pohjamateriaali ovat ensisijaisen tärkeitä. Ne vähentävät Googlettamiseen ja tiedonhakuun kuluvaa aikaa ja aika taas on tässä tapauksessa rahaa.

Nopeimmin tekstiä syntyy vanhoille asiakkaille

Kun opimme tuntemaan asiakkaan, alamme ymmärtämään hänen arvojaan ja mieltymyksiään. Jos kyse on yrityksestä, tulevat tutuksi myös tuotteet, palvelut ja yrityksen toimintamallit.

Nämä kaikki helpottavat kirjoitustyötä ja vähentävät selvittelyihin ja tarkisteluihin kuluvaa aikaa. Se taas vapauttaa tilaa flowlle ja luovalle tekemiselle. Parasta on, että tekstin tuottaminen helpottuu kerta kerralta.



Referenssejä

Suuri osa tekemästämme kirjoitustyöstä on sellaista, missä nimemme ei näy lainkaan. Laululyriikka on kuitekin poikkeus. 

Lisätietoa:



Hinta?

Ketteryys ja kevyt kulurakenne kääntyvät hinnoittelussa asiakkaidemme eduksi. Lisäksi teemme jonkin verran hommia myös pro bono.




Evoluutio Music logoMusic Production Alliance logoVPROAUDIO logoStudio Vini logo