✍ Kirjoitus- ja viestintäpalvelut

Kun kirjoitamme, emme vain laita sanoja peräkkäin. Supervoimamme on syvällinen kyky ymmärtää asiakkaita, dataa ja liiketoimintaa.

Samuli Koivulahti, Kirjoittaja
Tarjoamme timanttista luovan kirjoittamisen osaamista yhdistettynä syvälliseen bisnesälyyn. Oikeat sanat oikeassa paikassa voivat tehdä ihmeitä. Ne nostavat tunteet pintaan, ne voivat lohduttaa ja loppuviimein juuri ne saavat asiakkaat luopumaan rahoistaan ja kassakoneen kilisemään.

Kirjoitus- ja viestintäpalvelut




Srateginen sisältökumppani, joka johtaa joukkojaan edestä

Kaikesta yrityksemme tuottamasta tekstistä vastaa ensisijaisesti yrityksen omistaja itse. Sakon ainutlaatuinen kyky ymmärtää ihmisiä ja heidän tarinoitaan lyhyidenkin keskustelujen pohjalta on ilmiömäinen. Kun tämä yhdistetään vahvaan taideteksteissä hioutuneeseen luovaan ilmaisuun, sekä erittäin laaja-alaiseen liiketoimintaymmärrykseen, ollaan hyvin uniikin osaamisen äärellä. 

Tästä syystä käytämme alihankkijoita kirjoitustyössä vain harvoin. Silloin kun alihankintaa käytetään, tarvitaan tekstiä tavallisesti lyhyessä ajassa enemmän kuin yksi ihminen pystyy tuottamaan. Tällöin omistajamme Sako ottaa kantaakseen oman kirjoitustyönsä ohelle myös projektipääkkikön ja/tai taiteellisen johtajan viitan ja kokoaa ympärilleen kirjoitustiimin, jolla homma saadaan vietyä maaliin. 

Pyrimme kuitenkin suojelemaan omistajamme luovaa tehoa, emmekä tee tällaisia urakoita kovin montaa vuodessa. Kaikki ne pienyritykset ja taiteiljat, joiden kanssa teemme jatkuvasti pienempiä kirjoitustoimeksiantoja ovat etusijalla. Näissäkin ajattelemme aina jatkuvasti myös isoa kuvaa ja sitä miten kaikki aiempi tekeminen nivoutuu yhteen osaksi suurempaa strategista sisältökokonaisuutta. 

Meillä ei siis vain suunnitella, vaan myös aktiivisesti tehdään strategiatyötä kirjoitustyön lomassa, tilasipa asiakas sitä erikseen tai ei. 




Kirjoittajan herkkyys ja kyky kuunnella ovat hyvän tekstin perusedellytyksiä

Monet asiakkaamme ovat yllättyneet, kuinka itsenäisesti toimimme. Usein meille riittää pelkkä otsikko pohjamateriaaliksi. Joskus joku asiakas on epäillyt myös, että Sakolla on jotain telepaattisia kykyjä, kun teksti on ollut niin osuvaa ja rikasta vain lyhyen haastattelun perusteella.    

On totta, että ymmärrämme asiakasta usein jo puolesta sanasta, mutta laadukas briiffi on silti avain parhaaseen lopputulokseen. Myös kaikki mahdollinen data on meille mieleen, etenkin jos kirjoitusprojekti nivoutuu jotenkin digimarkkinointiin. Pelkkä tieto on sinällään kiinnostavaa, mutta me haluamme aina myös ymmärtää.

Mikään ei myöskään korvaa koskaan inhimillistä kontaktia. Usein tuttujen asiakkaiden kanssa homma toimii hyvinkin pelkän kirjallisen materiaalin pohjalta, mutta ensimmäisiin toimeksiantoihin kannattaa yleensä sisällyttää vähintään jonkinlainen taustahaastattelu. Ihmimillinen kontakti välittää usein paljon sellaista, mikä ei pelkän kirjallisen briiffin kautta välity. 

Meillä kuunnellaan yrityksen toimitusjohtajaa yhtä herkällä korvalla kuin kolmatta singleään tekevää indie-artistiakin. Mielestämme sisältö on aina yhtä tärkeää, olipa se kohdistettu kenelle tahansa. 

Hyvä sisältö tehdään aina puhuttelemaan yleisöä tavalla tai toisella ja useimmiten sen toivotaan saavan aikaan myös jonkinlaisen efektin. Me olemme erikoistuneet luomaan vaikuttavia sisältöjä. Sellaisia, jotka herättävät tunteita, iloa, surua, fomoa tai halun ostaa. Sinä päätät, me kirjoitamme.





Koko markkinointipaletti haltuun? 

Kaipaatko kumppania, joka voisi ottaa haltuun koko markkinointipaletin ja ymmärtäisi tekstin lisäksi myös audion ja kuvan päälle? 






Hinta?

Ketteryys ja kevyt kulurakenne kääntyvät hinnoittelussa asiakkaidemme eduksi. Lisäksi teemme jonkin verran hommia myös pro bono.