Yritysyhteistyö on nykyaikainen ja molempia hyödyttävä rahoitusmalli musiikki- ja taidealojen ammattilaisuudesta haaveilevalle artistille.
Taidealoilla olisi paljon opittavaa urheilun sponsorointi- ja yritysyhteistyömalleista, joissa hyötyä saa sekä liiketoimintaa tekevä yritys, että lahjakkuus, jonka uraa tuetaan.
Monia jo urheilun puolelta tutuksi tulleita yhteistyömalleja voidaan erinomaisesti hyödyntää myös musiikkialan manageroinnissa ja esiintyvien taiteilijoiden toiminnan rahoittamisessa.
Yritysyhteistyön hyöty taiteilijalle?
Vaikka taiteilijan tuottama sisältö olisikin pyhää, liittyy toimintaan aina myös paljon sellaista mikä ei ole. Sopivia sponsorointikohteita löytyy vaikkapa äänentoistolaitteista, esiintymisvaatteista, kosmetiikasta, kuljetuspalveluista, instrumenteista, elintarvikkeista sekä markkinointiviestinnän työkaluista.
Lisäksi yhteistyössä pyritään aina löytämään myös yhteisiä arvopohjaisia päämääriä, joiden löytyessä mittavampikin yhteistyö voi olla mahdollista.
Lisäksi yhteistyössä pyritään aina löytämään myös yhteisiä arvopohjaisia päämääriä, joiden löytyessä mittavampikin yhteistyö voi olla mahdollista.
Artistiyhteistyön hyöty yritykselle?
Yhteistyö artistin kanssa mahdollistaa yritykselle aidosti todella vaikuttavan näkyvyyden. Artisti on oman yleisönsä edessä ehdoton mielipidevaikuttaja, jonka sanomiset ja tekemiset saavat aivan toisella tavalla vaikutusta aikaan, kuin perinteinen viestintä.
Tällaisen yhteistyön onnistuminen edellyttää tietysti sitä, että yhteistyössä pyritään löytämään agendoja, jotka yhdistävät sekä yritystä että taiteilijaa. Mikäli yrityksen toimintaa ohjaavat aidosti jonkinlaiset arvot, sopiva yhteistyökumppani on varmasti mahdollista löytää.
Jo sponsorointi itsessään on viesti
Sponsorointi on itsessään viesti siitä millaisia asioita yritys arvostaa ja haluaa tukea. Lisäksi jos kyse on tuotesijoittelusta, luo yhteistyö myös mielikuvia siitä millaiset ihmiset tuotteita käyttävät. Esiintyvän artistin kaltainen esikuva on tässä mielessä erinomainen brändilähettiläs esimerkiksi vaatebrändeille. Jos artisti on esimerkiksi kasvissyöjä, voi hyvinkin löytyä myös arvopohjaista ideologiaa yhteistyön taustalle.
Sponsorin tuki on myös artistin faneille viesti siitä, että joku taho uskoo heidän tekemiseensä. Näin ollen se toimii parhaassa tapauksessa myös heidän brändiään nostattavana tekijänä. Yritys taas usein voi tällaisen yhteistyön kautta saavuttaa kohderyhmiä, jotka muuten jäisivät kokonaan tavoittamatta.
Hinta?
Ketteryys ja kevyt kulurakenne kääntyvät hinnoittelussa asiakkaidemme eduksi. Lisäksi meillä tehdään jonkin verran hommia myös pro bono.Tutustu hinnoitteluun✉️ Ota yhteyttä »