Google-mainonta ja remarketing

Teemme Google-mainontaa omaan tinkimättömään tyyliimme. Jos siis olet nähnyt mainoksiamme ja pidit näkemästäsi, voit saada samaa! 

Google-mainonnan tarjoaminen ei ollut alunperin suunnitelmissamme, mutta koska asiakkailtamme on tullut niin paljon positiivista palautetta omista mainoksistamme, aloimme tarjota sitä jossain vaiheessa heillekin.

Puristimme tästäkin palvelusta pois kaiken turhan, joten kampanjoiden pystytysvaiheen ja seurantakoodien asentamisen jälkeen maksat meille vain pientä kiinteää summaa kuukaudessa kampanjoidesi ylläpidosta ja jatkuvasta optimoinnista. 

Voit myös säästää hieman hoitamalla osan teknisestä alkusäädöstä itse. Meille ei ole väliä kuka tekee mitäkin, kunhan homma saadaan rokkaamaan. 

Tehokas mainonta kuitenkin edellyttää, että saamme verkkosivustollesi asennettua Google Adsin seurantascriptit ja määriteltyä konversiopisteet. Jos voitte antaa meille pääsyn Google Analyticsiinne, niin siitäkin on apua. Usein asiakkaidemme verkkosivujen tekijä toimii meidän kumppaninamme alkuvaiheessa kun näitä laitetaan kuntoon.  

Hyvin usein remarketing on meillä osa laajempaa sisältömarkkinoinnin vuosisopimusta, mutta on myös monia asiakkaille, joille teemme vain ja ainoastaan tätä. 



Olemme erikoistuneet Remarketing-kampanjoiden luomiseen ja ylläpitoon

Olemme erikoistuneet nimenomaisesti remarketing-mainonnan tekemiseen, joka tarkoittaa sitä, että sivustosi laskeutumissivuja pyritään uudelleenmarkkinoimaan henkilöille, jotka ovat jo aiemmin vierailleet sivustollasi. 

Tämä on erittäin tehokasta silloin kun palvelu tai tuote on sellainen, jonka kanssa ostopäätöstä tyypillisesti vitkutellaan. Kampanjoiden teho paranee ajan kanssa. Asiakkaan onkin hyvä tiedostaa, että ensimmäiset pari viikkoa menee yleensä siihen, että Googlen tekoäly kokeilee tehokkaimpia mainosyhdistelmiä ja tutkii keille mainosta kannattaa esittää. 

Lisäksi, jos sivuston analytiikka ei ole ollut valmiiksi ajan tasalla, joudutaan remarketing-yleisön kerääminen aloittamaan nollasta. Jos siis haluamme esittää mainoksia henkilölle, jonka on käynyt kuukausi sitten verkkosivustollasi, niin siitä on täytynyt saada joku jälki, jotta kohdistus on mahdollista. 

Remarketingin erikoispiirre onkin juuri se, että se toimii sitä paremmin mitä kauemmin se pyörii.



Käyttämäsi mainosbudjetti ei vaikuta työmme hintaan

Remarketing-kampanjan hinnoittelu menee meillä siten, että veloitamme kampanjan perustamisvaiheessa yhden könttäsumman, jonka jälkeen laskutamme joka kuukausi saman 1h korvauksen, kampanjoiden jatkuvasta ylläpidosta ja optimoinnista. 

Meidän veloituksemme on sama riippumatta siitä pyöriikö mainonnassa kymppejä, satasia vai miljoonia. Sinä päätät paljonko rahaa käytetään. Budjetit vaihtelevat paljon asiakaskohtaisesti 




Mainoksiin tarvitaan laadukkaita kuvia

Joillekin asiakkaillemme on tullut yllätyksenä, että Google-mainonta syö melkoisesti kuvamateriaalia ja että ideana ei ole syöttää palveluun vain yhtä kuva- ja tekstiyhdistelmää. 

Sen sijaan homma toimii niin, että:

  1. Lataamme 15 eri kuvaa (per GoogleAds-mainosryhmä) ja rajaamme niistä pysty- ja vaakaversioita
  2. Kirjoitamme 5 eri mahdollista otsikkovaihtoehtoa + yhden vähän pidemmän
  3. Kirjoitamme viisi eri kuvaustekstiä
  4. Jos asiakkailla on käyttökelpoisia videoita YouTubessa, niin linkataan myös nämä mukaan (max. 5 kpl)
  5. Lataamme mainosryhmään 5 eri logovariaatiota
Kun tämä kaikki on tehty, alkaa Googlen tekoäly testaamaan mitkä yhdistelmät tuovat eniten kävijöitä ja millaiset kävijät tuovat entiten konversioita. Kampanja jää siis väkisinkin vähän torsoksi, jos joudutaan operoimaan vaikkapa vain kolmella tai neljällä kuvalla.

Mikäli teillä on laadukkaista kuvista pulaa, niin kannattaa tässä yhteydessä tilata meiltä myös ne. Niitä voitte käyttää sitten myös muussakin viestinnässänne. Helppo ja edullinen tapa on tilata meiltä valokuvauspalelu, mutta jos budjetti kestää, niin uniikkia erottuvuutta voimme tarjota esimerkiksi hyödyntämällä piirtäjää. Saa mieltä toki videotakin, mutta näissä kampanjoissa sttill-kuvat ovat tärkeimpiä.

Visuaaliset palvelut




HUOM!

Remarketing + SEO-sisällöntuotanto on killeriyhdistelmä.
Sisältömarkkinoinnin vuosisopimuksella saat molemmat.




Hinta?

Ketteryys ja kevyt kulurakenne kääntyvät hinnoittelussa asiakkaidemme eduksi. Lisäksi teemme jonkin verran hommia myös pro bono.