Kotisivujen sisällöntuotanto ei ole pelkkää tekstin kirjoittamista. Siihen kuuluu myös kuvitus ja sisältöjen hakukoneoptimointi.
Netissä teknologia vanhenee nopeasti. Sivustot joudutaan siis joka tapauksessa uusimaan parin kolmen vuoden välein. Sivuston kuvitus ja tekstisisältö kestävät kuitenkin aikaa. Siksi sivustobudjetista pääosa kannattaa sijoittaa niihin.
✉️ Kerro tarpeestasi »
Sisältö ratkaisee sen paljonko sivustosi tulee tuottamaan kauppaa
Verkkosivusto on juuri niin hyvä kuin sen sisältö on. Tekniikka on toissijaista, mutta sillä tavalla tärkeää, että sekä Google että käyttäjät pitävät nopeasti latautuvista ja intuitiivisista sivuista, jotka toimivat kaikilla päätelaitteilla.
Pelkällä sivustolla et kuitenkaan myy yhtään mitään, et vaikka se olisi
millaista avaruusteknologiaa. Tarvitset aina sivustollesi myös laadukasta
tekstiä ja kuvaa, jotka kiinnittävät huomion ja saavat klikkaamaan
tilausnappia.
Hyvä sisältö ei vanhene ja sitä voi käyttää monessa eri paikassa. Monet asiakkaat, joille olemme kirjoittaneet verkkotekstiä, käyttävät sitä myös muualla. Vanhimmat kirjoittajiemme tekemät markkinointitekstit ovat pyörineet verkossa jo ainakin 7 vuotta. Monet niistä löytyvät Googlen etusivulta.
Kunnolla hiottu markkinointiteksti tuo huomattavasti paremmin kauppaa kuin muutama ranskalainen viiva. Hyvä tekstisisältö saa kävijän viettämään sivustolla enemmän aikaa ja myymään palvelua tai tuotettasi itse itselleen. Ilmiö on sama kuin Ikeassa. Mitä pidempään kaupassa kierrellään, sitä todennäköisemmin kauppa käy.
Monien asiakkaidemme kanssa on sovittu, että teemme sivuston valmistuminen jälkeen sivustoihin esimerkiksi sisältöanalyysin puolivuosittain.
Tällöin tutkimme mm. että:
Analytiikasta tekemiemme johtopäätösten pohjalta teemme ehdotuksia sisältömuutoksista- ja lisäyksistä tarpeen mukaan. Näin saitti ei pääse vanhenemaan ennen aikojaan ja sivuston sisältöjä tulee kehitettyä tavalla, josta on todellista hyötyä.
Tutustu hinnoitteluun✉️ Ota yhteyttä »
Me tuotamme tekstiä, ääntä ja kuvaa, eli sisältöjä, jotka vetoavat kaikkiin
niihin aisteihin, joilla sivustosi kävijää ylipäätään voidaan
puhutella.
Sisältösuunnitelmasta on hyvä aloittaa
Meillä aloietaan sisältöjen suunnittelu verkkosivuille tyypillisesti siitä mistä selaaminenkin, eli navigaatiosta. Tämä on hyvä käytäntö, koska silloin sisältö kehittyy jo alusta asti sellaiseksi, sen lukeminen on intuitiivista ja helppoa.
Usein tekninen puoli tulee, jostain muualta kuin meiltä, mutta meilläkin on
tarjota hyviä koodareita sivustojen rakennukseen. Emme ota yleensä suuremmin
kantaa ulkoasujen taittoon, mutta tuotamme mielellämme niihin liittyviä
grafiikoita, kuten bannereita, valokuvia, kuvituspiirroksia
jne. Eniten kuitenkin tuotamme teksti- ja kuvasisältöjä, joiden on tarkoitus
sijaita leipätekstissä. Tällöin olemme saattaneet tulla mukaan projektiin
vasta silloin kun sivusto on jo "valmis".
Kuvasisällöt verkkosivuilla
Verkkosivuston jokaisella sisältösivulla tulisi olla aina vähintään yksi uniikki ja asiaan liittyvä kuva. Kuvan tulisi myös edustaa samaa laatua kuin teidän toimintannekin. Hienoa olisi, jos kuvissa olisi myös ihmisiä, sillä ihmisiä kiinnostavat aina eniten ihmiset.Kolme kuvitustapaa
- Sivuston kuvitus saadaan kerralla kuntoon kun valokuvauspartnerimme käy luonanne ja ottaa kerralla riittävän määrän laadukkaita valokuvia, joita voitte sitten käyttää myös muualla tarpeen mukaan.
- Toinen tapa on hyödyntää yhtä piirtäjistämme, jolloin kuvitusjälki on todella uniikkia ja mieleenpainuvaa.
- Kolmas tapa kuvittaa, on tehdä videoita upotettavaksi sivustolle. Näiden teho on todella kova, joskin niiden tuottaminen on myös hintavinta.
Tekstisisällöt verkkosivuilla
Loppujen lopuksi verkkosivujen tärkein elementti on kuitenkin lopulta sen tekstisisältö, sillä ilman sitä sivustolla ei ole syytä olla olemassa. On tärkeää, että sivustolla on juuri sen verran tekstiä kuin asiakas tarvitsee ostopäätöksensä tekemiseen. Optimaalista olisi, että tekstiä olisi mukava myös lukea.Hyvä sisältö ei vanhene ja sitä voi käyttää monessa eri paikassa. Monet asiakkaat, joille olemme kirjoittaneet verkkotekstiä, käyttävät sitä myös muualla. Vanhimmat kirjoittajiemme tekemät markkinointitekstit ovat pyörineet verkossa jo ainakin 7 vuotta. Monet niistä löytyvät Googlen etusivulta.
Kunnolla hiottu markkinointiteksti tuo huomattavasti paremmin kauppaa kuin muutama ranskalainen viiva. Hyvä tekstisisältö saa kävijän viettämään sivustolla enemmän aikaa ja myymään palvelua tai tuotettasi itse itselleen. Ilmiö on sama kuin Ikeassa. Mitä pidempään kaupassa kierrellään, sitä todennäköisemmin kauppa käy.
Myös Google tykkää pitkistä teksteistä, joten sisällöllä on hyvä olla
pituutta, jos toiveena on että joku eksyisi sivustollenne myös Googlen
kautta.
Kirjoitamme verkkosivujesi sisällöt niin, että asiakkaan on helppo ostaa
palvelusi tai tuotteesi. Pyrimme tavoittamaan sen äänensävyn, jolla
haluatte asiakkaitanne puhutella ja huolehdimme siitä, että sisällöillä on
mahdollisuus löytyä myös hakukoneista.
PS: Sisällöntuottoa on usein fiksua jatkaa myös sen jälkeen kun
sivusto on jo pystyssä. Tätä varten voidaan sivustolle luoda esimerkiksi
blogi tai "Usein kysytyt kysymykset" -osio.
Asennamme tarvittaessa myös analytiikkatyökalut ja autamme sivuston optimoinnissa myös niiden valmistumisen jälkeen
Kun sivusto on valmis, sen sisältöä kannattaa jatkokehittää web-analytiikasta saatavien tietojen pohjalta. Erityisesti Search Console ja Goole Analytics ovat tärkeitä työkaluja sisällön jatkokehityksessä.Monien asiakkaidemme kanssa on sovittu, että teemme sivuston valmistuminen jälkeen sivustoihin esimerkiksi sisältöanalyysin puolivuosittain.
Tällöin tutkimme mm. että:
- millä hakutermeillä sivusto löytyy Googlesta
- millä se voisi löytyä paremmin
- millaisia asioita ihmiset sivustolta etsivät.
Analytiikasta tekemiemme johtopäätösten pohjalta teemme ehdotuksia sisältömuutoksista- ja lisäyksistä tarpeen mukaan. Näin saitti ei pääse vanhenemaan ennen aikojaan ja sivuston sisältöjä tulee kehitettyä tavalla, josta on todellista hyötyä.
Hinta?
Ketteryys ja kevyt kulurakenne kääntyvät hinnoittelussa asiakkaidemme eduksi. Lisäksi teemme jonkin verran hommia myös pro bono.Tutustu hinnoitteluun✉️ Ota yhteyttä »